وبلاگ شخصی رسول چگینی

جستارهایی در تاریخ اسلام | امامت اهل بیت علیهم السلام | نقد وهابیت |

وبلاگ شخصی رسول چگینی

جستارهایی در تاریخ اسلام | امامت اهل بیت علیهم السلام | نقد وهابیت |

پیوندها

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷ ق.ظ

نقدی بر جریان احمد الحسن؛ بازی با عشق پاک!

از دوران حضور اهل بیت(ع) تا به امروز همواره افرادی بوده اند که برای دستیابی به منافع دنیوی، خود را به عنوان «باب» و «واسطه میان اهل بیت با مردم» معرفی می کردند. این افراد با سوء استفاده از محبت خالصانه شیعیان به اهل بیت(ع)، به چپاول اموال و بهره گیری از مناصب اجتماعی می پرداختند.

البته اهل بیت علیهم السلام نیز همواره به مخالفت و مبارزه با این افراد مشغول بودند و از هر فرصتی برای آشکار کردن ماهیت پلید آنان استفاده می کردند. برای نمونه می توان به ابوالخطاب اشاره کرد. ابوالخطاب نخست از اصحاب امام صادق(ع) بود، ولی پس از چندی منحرف شد و مهم‌ترین و گزافه گوترین فرقه ی غالیه را تشکیل داد.
این اقدامات ابوالخطاب باعث شد که مورد لعن و نفرین ائمه(ع) قرار گیرد به نحوی که وی یکی از هفت نفری است که مورد لعن امام صادق(ع) قرار گرفته است. امام صادق(ع) ابوالخطاب و یارانش را از یهود و نصاری و مجوس و مشرکان بدتر می‌داند و آنها را باعث کوچک نشان دادن عظمت خداوند می‌شمرد.

البته این جریانات تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت و همواره باید مراقب باشیم که گرفتار چنین فرقه های باطلی نشویم.

در سالهای اخیر جریانی پدید آمده که خود را «#انصار_امام_مهدی» می نامند. این افراد پیرو شخصی به نام #احمد_الحسن #یمانی هستند. این شخص، #احمد_بن_اسماعیل بصری که نه سید است و نه اهل یمن، از طایفه ای به نام #همبوش در #بصره سربرآورده و خود را فرزند امام زمان علیه السلام می داند!

همه استنادات این جریان به برخی روایات ضعیف است که علمای شیعه در طول تاریخ درباره این روایات اظهار نظر کرده و گفته اند:

روایات #دوازده_مهدی اندک‌اند و از نظر صحت سند و متن اشکال دارند.
با روایات #رجعت تعارض دارند و از لحاظ تعداد، توان معارضه با روایات رجعت را ندارند.
میان خود روایات دوازده مهدی تعارض است. گاهی آنها از فرزندان امام حسین(ع) و گاه از فرزندان حضرت مهدی(عج) معرفی شده‌اند.
در روایتی به صراحت آنها را فقط دعوت‌کننده معرفی کرده و در روایتی او را صاحب منصب دانسته است.
تعارض با روایات انحصار تعداد ائمه(ع) و اوصیاء در دوازده.

با گذشت بیش از 1147 سال از غیبت امام زمان(ارواحنا فداه) بیش از هر زمان دیگری به وجود آن امام غایب از نظر، احساس نیاز می کنیم و از حضرتش میخواهیم دل همه شیعیان را بر محبت خالصانه و به دور از هرگونه شبهه و انحراف ثابت قدم بدارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۳۷
رسول چگینی