وبلاگ شخصی رسول چگینی

جستارهایی در تاریخ اسلام | امامت اهل بیت علیهم السلام | نقد وهابیت |

وبلاگ شخصی رسول چگینی

جستارهایی در تاریخ اسلام | امامت اهل بیت علیهم السلام | نقد وهابیت |

پیوندها

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۰۵ ق.ظ

ترویج ضد اخلاق در صدا و سیما!

چند شب پیش در برنامه دورهمی، مهمان برنامه یک فوتبالیست بود.
در برنامه مطرح شد که ایشان چند سال پیش یک ماشین (پرشیا) را که متعلق به شخص دیگری بود و به صورت امانت دست ایشان بود، فروخته بود!
همچنین گفتند در یک فصل با ۴ باشگاه، قرارداد بستند و پول گرفتند ولی نرفتند. آقای مدیری پرسید: پول را پس دادی؟ گفت: نه، لازم داشتم!
در آخر برنامه سوال شد که اگر پول خیلی زیادی پیدا کنی، به صاحبش برمی‌گردونی؟ خیلی راحت گفت: نه، معلومه که پس نمی‌دهم. چرا باید ادای آدم‌های خوب را دربیاورم؟
جالب این که بعد از هر جواب مورد تشویق بی‌امان حضار قرار گرفت!

و من حیرانم از جماعت سانسورچی و ممیزی صداوسیما که برای پخش صحنه های بی حجاب و میزان غلظت آرایش بازیگران اینقدر از خود سرسختی نشان می دهند و حتی با گلدان و آباژور صحنه نامناسب را ترمیم میکنند، اما چطور اجازه داده چنین بی اخلاقی هایی در رسانه ملی ترویج شود؟!
آیا دایره مسئولیت شما تنها فقه و حلال و حرام احکام است و اخلاق را به عهده بینندگان گذاشته اید؟! و یا اینکه این کارها برای خودتان نیز عادی شده است؟!

چطور میتوان پذیرفت سازمانی که هزینه های میلیاردی برای ترویج اخلاق میکند و صدها ساعت برنامه تولیدی و زنده با حضور کارشناسان مذهبی بر روی آنتن میبرد تا به مردم بیاموزند دزدی بد است، غیبت نکنید، خلف وعده زشت است، امانت دار باشید و... ولی آخر شب در پربیننده ترین برنامه اش یک سلبریتی که الگویی دست نیافتنی برای بسیاری از جوانان است، می آموزد که اگر پول هنگفتی پیدا کردی به دنبال صاحبش نرو؟!
آیا نباید به کارشناسان مدعو بر بخورد که مگر ما مسخره شما هستیم که یک ماه مطلب آماده کنیم که مال حرام خور، عاقبت به شر میشود ولی یک سلبریتی به ظاهر خوشبخت، نشان دهد که مال حرام آنقدر هم داغ و سوزاننده نیست؟!
پدر یک خانواده که فقر و نداری خودش را با لقمه حلال درآوردن و نان بازو اش خوردن، توجیه می کند، چند سال باید تلاش کند که این بدآموزی را از ضمیر ناخودآگاه فرزندش محو کند؟!

به نظر میرسد بهترین پاسخ برای این سوالات این است که اینقدر آقای سانسورچی غرق پیدا کردن چاک های بدن و عریانی های پوست است که حواسش از بی اخلاقی های عریان پرت شده!
آری از او میخواهند تصویر و ظاهر را سانسور کند تا چشم کسی آزرده نشود ولی با صدا و باطن کاری ندارند و نگران قلب و فکر بیننده نیستند!
پس لطفا اینقدر به دنبال مقصر نباشید و نطفه ها را حرام اعلام نکنید که فلانی در این اوضاع کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی احتکار کرده!
اینها همه فارغ التحصیلان این دانشگاه بزرگ انسان سازی هستند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۰۵
رسول چگینی